tinalajnen

Sommaren? Hoho? Var är du?

Publicerad 2017-06-08 07:16:56 i Allmänt,

Sikket blåshål vi har hamnat i! Kallt och jäkligt! En sitter och fryser vid busstationen medan de andra två ligger hemma för sovmorgon! Brrr! Och varför lär en sig ALDRIG att kontrollera utetemperaturen innan dagens outfit sätts på? #fail


Maj började ganska bra med fin försommarvärmen! Bonnamarknaden i byn besöktes med en massa karusellåkande, dock inte för mig o Anders utan för glyttan och hennes kusin. De obligatoriska köpen hos nasarna gjordes (det går liksom inte att undvika kryddståndet) och årets första bonnabränna bockades av! 

Maj bjöd även på Kalvin-knatet på Staffansvallen, som numera är "granne" till oss! Alice var urnöjd efteråt och vågade springa loppet själv (utan vuxen)tillsammans med Ebba! Två lyckliga töser sprang i mål och fick medalj, tröja och mjölkchoklad! Lyckad kväll för en 6-åring! 


Maj har även bjudit på utflykt till Skrylle. Jag är ingen direkt skogsmänniska men tycker att det kan vara skönt/mysigt då och då. En helg packade vi matsäck och begav oss då Alice tjatat om att åka på utflykt! Sagt och gjort så packade vi in i bilen och åkte. Väl i Skrylle lyckades vi gå fel i Mullespåret och gick om halva rundan då vi gått fel vid ett tillfälle... När vi väl skulle fika  så luktade det koskit så jag höll på att kRäka.... Ja, ni ser! Citymänniskor! 


I förra veckan var det sommaravslutning på förskolan. Den sista avslutningen på förskolan. Jag, som blivit en riktigt bölis, trodde att jag skulle böla mig genom hela avslutningen men otroligt nog klarade jag det galant! #böligmorsa

Nu väntar Alice bara på att få börja skolan! Liten har blivit stor! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela