tinalajnen

33

Publicerad 2015-09-08 23:25:16 i Allmänt,

Alltså! 
Det är över två veckor sedan jag fyllde år men idag på jobb fick jag en liten åldersångestattack när jag insåg att... Vänta nu! Jag är inte 32 långre...! Däremot kändes det rätt skönt när vår sjuksköterskeelev trodde, på allvar, att jag var "runt 20" som hon uttryckte sig! Yes!!! 😂😂 

Semestern är sedan 2,5 veckor slut och det är full rulle på jobb men inflyttningar, medicinändringar, handledningstillfällen, planeringsdagar och utbildningar! Älskar utbildningstillfällena och har en rad framför mig i höst med bland annat BPSD, antidecubitusmadrassförskrivni gsutbildning (sug på den!) och sårvårdsutbildning! Ser nog mest fram emot BPSD-utbildningen då det är grymt intressant med de olika demenssjukdomarna som finns och då även de beteendemässiga och psykiska beteende som patienter med en demenssjukdom kan drabbas av! Varje dag på jobb är en givande dag och aldrig den andre dagen lik! 

Mina semesterbilder har lagts in på servern och ajfånen är raderad därefter så får bjuda på en av de sista semesterdagarnas höjdpunkter! Mini-schtekaren på äventyr i Helsinborg! Helt otroligt att man kunde sitta i kortärmat och shorts för bara någon vecka sen och nu huttrar man i regnet! Iof idag har det varit fint väder - tack som fan! 

Nu - sängen! Mannen har en så kallad "mancold" så superwoman får gå med mini till förskolan imorgon - mr mancold brukar annars sköta det där med lämning och hämtning! Ska bli spännande att se hur morgnarna med mini ser ut :-) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela