tinalajnen

Fifty shades of snor

Publicerad 2015-02-11 21:31:36 i Allmänt,

Ljuva, ljuva vabruari! 
Vi har varit ganska förskonade med sjukligheter sedan förskolestarten i januari men denna vecka har varit jackpot för kleenextillverkarna!
Allt började i fredags när jag fick lämna jobb vid 12-tiden då migränen var ett faktum! Lyckades stoppa en del av anfallet med smärtstillande men inte tillräckligt för att kunna vara kvar på jobb! Det är nog 3-4 år sedan förra anfallet så det har varit skönt så länge jag varit utan!
I söndags var jag och lillfisen på loppis och fyndade lite skräp! Ett silverfat för 5 kronor som jag tänkte ha som ljusfat, en liten söt såskanna i porslin som kommer få ett nytt liv som blomkruka och så någon barnbok till lilla bokoholiken! På kvällen åt hon taskigt och började få en liten glansig blick så tempen åkte fram och konstaterade det jag egentligen redan visste - feber! På natten vaknade hon och grät och fick komma in till oss och efter ytterligare 2 timmar vaknade hon och kräkte ner sig själv och sin kudde! Aldrig varit med om att hon kräkt vid hög feber men någon gång ska tydligen vara den första! Sen har tempen gått upp och ner, 39.7 som högst! Nu är hon äntligen på bättringsvägen, dock snorig! 
Hennes far har varit lika dan, utan kräkandet (tack och lov) och har pendlat i temp upp och ner! Jag är den piggaste av oss tre!! Ska bli kul att se om jag däckar i helgen...! Snorar gör vi alla tre i alla fall!
Imorgon går jag åter på jobb och på kvällen ska jag, mamms och ev. Lillfisan på visning av vårens kollektion från Pompdelux!!! Yeeej vad vi kommer att bli fattiga!!! Haha....! Nja, har spanat in en blus och ett par byxor till fisan men hon måste godkänna de först, annars hänger de bara orörda i garderoben! 

Dagens glasstjej...! Varför äta macka till frukost när man kan få glass!! (Huvudsaken hon äter då de senaste dagarnas matintag i princip varit noll)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela